Žáci

REEDUKACE  specifických poruch učení a chování -včetně individuální konzultace k učivu 

je určena pro žáky, kteří mají diagnostikovanou specifickou poruchu učení nebo specifické vývojové oslabení významně ovlivňující zvládání čtení, psaní a počítání, ale také učení obecně. Mohou navštěvovat školní speciální pedagožku nebo reedukační asistentky.

Společně s žákem se snaží rozvíjet dílčí schopnosti důležité k rozvoji učebních kompetencí, případně hledají náhradní řešení, kterým by šlo porušené mechanismy nahradit. V průběhu reedukační lekce pracují speciální pedagožka a reedukační asistentky s jedním či několika žáky a procvičují s nimi problematické specifické funkce, či trénují učební strategie.

Reedukace se provádí u žáků v případě, že má žák doporučení od školského poradenského zařízení.

Časové rozvržení jednotlivých lekcí reedukací závisí na individuální dohodě žáka se speciální pedagožkou Mgr. Helenou Mravcovou nebo s reedukačními asistentkami.

RELAXAČNÍ KOUTEK PRO VŠECHNY ŽÁKY ŠKOLY

Koutek je otevřen každé pondělí a středu od 14:00 do 18:00 hodin.

Co relaxační koutek nabízí:

  • odpočinek, relaxaci při hudbě, četbě knih (vlastních i zapůjčených),
  • zábavu při hraní společenských deskových a karetních her, stavění stavebnic, luštění hlavolamů,
  • možnost odreagovat se, vybouřit tlak a nastřádanou agresivitu na boxovacím pytli,
  • kontakt s ostatními žáky školy na příjemném místě,
  • prostor pro vlastní kreativní práci,
  • příjemné posezení v závěsném křesle, v sedacím vaku, na koberci s polštáři.

Vítané jsou další nápady na možnosti využití!

Provoz relaxačního koutku probíhá pod dohledem Mgr. Heleny Mravcové (školní speciální pedagožky), popř. jí pověřené osoby. Pitný režim je zajištěn.

DALŠÍ NABÍDKA PRO ŽÁKY

Na základě pravidelných aktivit se spolu s žákem můžeme také zaměřit na:

  • vypracování vhledu do procesu učení prostřednictvím pravidelných cvičení (1 až 2x týdně), zejména když se žákům nedaří nebo jen chtějí porozumět tomu, jak se učí
  • pomoc při organizaci vlastní práce
  • trénink dílčích funkcí zabezpečující správný nácvik čtení, psaní (zrakové vnímání, sluchové vnímání, fonematické uvědomování, jemná a hrubá motorika…)
  • pomoc při komunikaci se svým vyučujícím, zejm. když je obtížené se dorozumět
  • porozumění tomu, co znamená být „dyslektik, dysgrafik“

 

Kontaktní údaje naleznete v sekci "Náš tým".